Upozornění než začnete: V realitě dnešního internetu nelze bohužel 100% zaručit, že přesměrovaný email dorazí do cílové poštovní schránky - např. může být vyhodnocen cílovým systémem jako spam atd..
Z tohoto důvodu doporučujeme školní email nepřesměrovávat, ale spíše si zvyknout na nutnost jeho pravidelné kontroly, abyste předešli potencionální ztrátě důležitých emailů.
Pokud si už přesměrování zřídíte, není od věci se pravidelně přesvědčovat o jeho funkčnosti či kompletnosti přeposlaných emailů.
Tímto jste byli varováni a dále pokračujete na vlastní riziko.
Přesměrování poštovní schránky na jiný e-mail se provádí pomocí pravidel. Nezáleží, zda pravidlo vytvoříte za pomocí MS Outlooku nebo přes webové rozhraní Outlook on the web. Návod popíše, jak si pravidlo vytvořit pomocí Outlook on the web(rozhraní má sice méně možností než plnohodný Outlook, ale je pro uživatele přehlednější a nemusíme řešit verzi Outlooku na Vašem PC. Všichni uživatelé mají toto rozhraní stejné).
Pravidlo pro přesměrování se skládá ze dvou částí:
1. vytvoření přesměrování na jiný e-mail.
2. odstranění pošty ze schránky, ze které se e-maily odeslaly na cílovou schránku.
Jděte na https://mailex.vscht.cz a přihlašte se.
Po přihlášení klikněte v pravé horní části na Možnosti
vyberte Pošta, Automatické zpracování, Pravidla doručené pošty a úklidu
Nové pravidlo vytvoříte pomocí tlačítka +.
Vyplňte název pravidla.
V podmínkách vyberte [Platí pro všechny zprávy].
Jako akci zvolte Přesměrovat zprávu k příjemci.
Zadejte adresu na kterou májí být zprávy přeposílány a dejte Uložit.
Zkontrolujte, že je zvolena správná adresa a poté zvolte Přidat akci
V přidaném menu vyberte možnost Přesunout, zkopírovat nebo odstranit a poté Odstranit zprávu.
Pravidlo uložte volbou OK.
Pravidlo pro přesměrování pošty je vytvořeno. Doporučujeme jej otestovat zasláním testovacího e-mailu - z důvodu ochrany před smyčkou nelze tento test provést pomocí emailu na který je školní email přesměrován.
Upozornění: Při přesměrování pošty především zvenku mimo síť VŠCHT Praha směrem dovnitř postupujte velice obezřetně. Špatné nastavení může způsobit zacyklení mezi zdrojovou a cílovou schránkou. V praxi to pak znamená desetitisíce až stotisíce e-mailů do jediné schránky. Z pravidla jsou nuceni pracovníci VC z důvodu přetížení poštovního serveru uživatele odpojit až do chvíle, kdy je špatně nastavené pravidlo smazáno.