Exchange server umožňuje uživateli vést kalendář(e), který je díky uložení na straně serveru dostupný z libovolného počítače či mobilního zařízení.
Informace v kalendáři je též možné sdílet s ostatními uživateli.
Kalendář je přístupný v buďto přes webové rozhraní pošty, v rámci aplikace MS Outlook nebo přes Exchange(Active Sync) v mobilu.
Následující popis stručně ukazuje možnosti práce s kalendářem přes webové rozhraní.
Zobrazení kalendáře se provádí přes ikonu "dlaždice v levém horním rohu".
Přidat novou položku do kalendáře lze např. buďto kliknutím na položku "+ Nový" v horním menu nebo dvojklikem do příslušného dne.
Po vyplnění příslušných detailů ji tlačítkem "Uložit" uložíte do kalendáře.
Pokud organizujete schůzku s kolegy a chcete, aby i oni o ní měli záznam v kalendáři, tak v pravé části události pod položkou Lidé lze přidat další účastníky schůzky.
Dotyčným pak po uložení volbou Odeslat přijde email s podrobnostmi.
Systém už ve fázi organizaci schůzky umí informovat, jestli má dotyčný ve svém kalendáři v daný termín volno nebo jinou událost(platí pouze pro místní uživatele).
Kalendář lze též sdílet s vybranými kolegy.
Pomocí položky horního menu "Sdílet" lze specifikovat vybrané osoby a úroveň jejich oprávnění.
Úroveň Redaktor, resp. Delegát umožňuje vybraným osobám i zápis událostí do Vašeho kalendáře a je typicky využívána v scénářích vedoucí - asistent/ka.
Kalendáře osob, které jsou zobrazeny, je možné přepínat v levém sloupcovém menu.
V případě, že potřebujete zrevidovat či odebrat již existující oprávnění ke sdílení, klikněte na příslušný osobní kalendář pravou myší a zvolte "Oprávnění...".
Zobrazí se seznam udělených oprávnění a jejich úroveň.
Po provedení příslušných změn je potvrďte pomocí tlačítka "Uložit".